I årets første tre uger har 342 butikker i Coop konkurreret om at øge salget af økologiske varer mest. Med aktiviteter og tilbud i de enkelte butikker er det lykkes at øge salget med 22 procent, svarende til et øget salg på over 10 millioner kroner i forhold til tilsvarende periode året før.
Størst var væksten i butikkerne, der ligger i mindre lokalsamfund over hele landet.
På Top 10 over de butikker, der havde øget salget mest, er de otte butikker under Dagli´Brugsen og LokalBrugsen.
Dagli´Brugsen i Mogenstrup tre-doblede salget
Vinderen er Dagli´Brugsen Mogenstrup i Sydsjælland, der mere end tre-doblede salget. Butikkens medarbejdere får dermed førstepræmien, 10.000 kroner.
- Det er en fremgang, der alene er skabt af medarbejdernes engagement og gejst. Med godt købmandskab har de realiseret en central del af Coops strategi, et øget salg af økologi, og vist, at forbrugerne over hele Danmark er meget mere interesseret i økologi, end mange troede, siger formatdirektør Jesper K. Andersen, Dagli´- og LokalBrugsen.
Han overrakte prisen – en pokal og 10.000 kroner – til uddeler Morten Juhl og medarbejderne i Dagli´Brugsen Mogenstrup.
De 342 deltagende butikker havde selv tilmeldt sig konkurrencen. En tilsvarende aktivitet vil blive gennemført i 2. halvår, hvor endnu flere butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og LokalBrugsen vil deltage.