Interessen for elbiler er i den grad til stede, men det kniber mere med at få privatkunderne til at beslutte sig til at købe en elbil. Det kan blandt andet bunde i usikkerhed omkring gensalgsværdi og om, hvorvidt elbilen kan opfylde alle de daglige behov. Den usikkerhed fjerner Renault nu. Med et privatleasing tilbud, der er uhørt billigt, er det forventningen, at mange nu tager springet, siger Renault Danmark.
Tilbuddet går i al sin enkelhed ud på, at kunderne tilbydes en privatleasingaftale, der koster 9995 kroner i udbetaling, og så ellers 2495 kroner om måneden. Til den pris er der inkluderet batterileje, serviceaftale, et 10 A flexikabel (mormorkablet) og en 3,7 kW wallbox inklusiv installation. Alene kablet og wall boxen har en værdi på over 15.000 kroner. Men det skal kunderne ikke tænke på.
Aftale over tre år
- Det er vigtigt, at kunderne oplever de får en alt- i- et løsning, når de leaser Renault Zoe, siger adm. direktør i Renault Danmark, Henrik Bang.
Leasingaftalen løber over tre år og inkluderer 10.000 km om året. Viser det sig, at man kører længere end 10.000 kilometer, kan man naturligvis tilkøbe flere kilometer. Skulle man mod forventning ønske at opsige sin kontrakt før tid, kan det ske efter 11 måneder med en måneds opsigelse, oplyser Renault.
Hos Renault Danmark er direktør Henrik Bang overbevist om, at privatleasingtilbuddet er det, der skal til for at privatkunderne for alvor tager Renault Zoe til sig.
Markedet er ved at være klar
- Elbiler er en stor strategisk satsning for Renault, og vi mener, at markedet for alvor er ved at være klar til mange elbiler. Infrastrukturen med offentlige lade standere er på plads, og mange offentlige virksomheder er begyndt at købe elbiler, mens det private marked halter bagefter. Det vil vi ændre med dette aggressive tiltag, siger Henrik Bang.
Han mener, at privatleasing er den perfekte måde for forbrugeren til at afprøve, hvordan elbilen fungerer i hverdagen, uden at de er nødt til at købe bilen.
- Samtidig er prisen for at lease en Renault Zoe den samme, som hvis man havde leaset en almindelig benzin eller dieselbil, siger Henrik Bang.