Det betyder, at prisen på hyldeforkanterne i butikkerne sænkes med 20 procent, fortæller kædens direktør, Carsten Hansen.
- Vi er jo de nye på discountmarkedet, og vi har ønsket at distancere os markant fra konkurrenterne. Da vi spurgte kunderne, hvordan de mente, at vi kunne gøre det, var svaret, at alle skulle have råd til sunde fødevarer, og at den bedste måde var at skære momsen af frugt og grønt, fortæller Carsten Hansen til Politiken.
En af betingelserne for, at kunderne kan få trukket momsen fra ved kassen, når de køber grønt og frugt, er, at de tilmelder sig Kiwis gratis loyalitetsprogram, som i forvejen giver 10 procent rabat på alle økologiske varer. I dag er der 325.000 danskere, der har kortet eller en tilsvarende app på deres smartphone.
Kiwi lover, at man kan stole på, at butikkens frugt og grønt virkelig er 20 procent billigere end i for eksempel Netto.
- Ja, det kan man jo kontrollere i butikken, for vi beholder priserne med momsen på, og så trækkes momsen fra, når kunden betaler. Så prisen på selve varen kan man jo bare sammenligne med for eksempel Nettos, siger Carsten Hansen til Politiken.