- Med de vækstrater, som driver landet frem nu og i mange år fremover, er det afgørende for Arla at have et solidt fodfæste på det kinesiske marked. Vi er stolte over, at Kinas førende fødevarevirksomhed COFCO og det mest succesfulde mejeriselskab Mengniu Dairy har valgt Arla som strategisk samarbejdspartner på det kinesiske marked, siger Arlas adm. direktør Peder Tuborgh.
- Der er tale om aftaler, der vil øge vores eksport til Kina
kraftigt over de næste år. Det vil bidrage positivt til vores andelshaveres mælkepris fra første dag, fordi vi får mulighed for at skabe en langt højere forædling og værdi af en mælkemængde, som vi alternativt skal sælge på det globale industrimarked, hvor indtjeningen historisk set er langt lavere.
Arlas aftaler med Mengniu og COFCO vil blandt andet betyde, at en række nye Arla produkter bliver introduceret på det kinesiske marked gennem Mengnius forretningskanaler som et prioriteret brand i Mengnius produkt portefølje.
- Arlas produkter vil blive udbredt blandt de kinesiske forbrugere i en grad, som jeg vil betragte som et gennembrud for Arlas varemærke i Kina. Det betyder, at Arla varemærket cementeres som en garant for høj europæisk kvalitet, ikke kun inden for mælkepulver men fremover også inden for andre mejeri-kategorier, siger Peder Tuborgh.