Københavnske forbrugere købte i sidste uge mere økologi i Irma end nogensinde før.
Dermed cementerer Irma sin position som Danmarks førende økologiske butikskæde og lægger afstand til konkurrenterne i København, skriver Coop i en pressemeddelelse.
36,8 procent af alle de dagligvarer, der blev solgt i kæden, var økologiske. Det er cirka 4 gange så meget som der bliver solgt i gennemsnit på landsplan.
- Vi har en ambition om at nå en økologi-andel på 50 procent i 2025. Resultatet af den seneste uge, viser, at det er realistisk. Kunderne vil gerne have meget mere økologi. Vores opgave er at vedblive med at skaffe nye varer og bakke det op med aktiviteter i butikken og god markedsføring, siger direktør Søren Steffensen, Irma.
Irma udsendte i lighed med tidligere år en ren økologisk tilbudsavis. Det blev bakket op med aktiviteter i butikkerne og premiere på en ny reklamefilm.
Med en fremgang i forhold til året før på cirka 10 procent, og altså den samlede højeste økologiandel nogensinde.
Den butik med størst andel er Irma Torvegade på Christianshavn, hvor man nåede op på 53,5 procent.
Den butik med størst stigning er Irma Holbæk, der voksede med 11,9 procent. Og det område, der gik mest frem, var Amager.