Det viser en Sifo-undersøgelse foretaget for KRAV, den svenske økologiske kontrolorganisation. Mærket er kendt af ikke mindre end 98 procent af de svenske forbrugere.
Det viser styrken i vores brand. Det er fantastisk inspirerende og et vigtigt signal til alle butikker og virksomheder, som sælger eller producerer KRAV-certificerede produkter, siger Katarina Wolf, som er markedschef i KRAV.
Ifølge hende viser undersøgelsen også, at forbrugernes opfattelse af KRAV har ændret sig og er blevet bredere.
Hvor mærket tidligere blev forbundet med miljø og natur, kobles mærket nu i højere grad sammen med god smag, fairness og ikke-industriel produktion.
- Det er fint, at forbrugerne opfatter KRAV-mærkets bredde, eftersom bredden netop er vores styrke. Ingen anden økologiske mærkningsordning i Sverige går ligeså langt som os, når det gælder dyrevelfærd, mindsket klimapåvirkning og socialt ansvar, siger Katarina Wolf.